niedziela, 26 maja 2013

Ciasto rabarberowe

Od razu mowie ze przepisu dokladnego nie znam ! 
Ale podpowiem co zrobic zeby bylo o ciekawym smaku . 
Wiec jedna czwarta maki pszennej , ktora jest w przepisie, zastapic maka z migdalow( zmielone migdaly ) . 
Ja jeszcze dodatkowo zabralem jedna czwarta maki i zastapilem ja maka z kokosa ! Ta nie wiem jak uzyskac samemu ale nie jest obowiazkowa! Dla mnie wazne jest zeby ograniczyc gluten ( maka pszenna) . Tak wiec dalem polowe przewidzianej maki pszennej i droga polowe maki z migdalow i kokosa ! 
Mozna tez uzyc make kukurydziana lub orzechowa ! Nastepnie dodac make ziemniaczana ( tyle ile jest w przepisie ) i dodatkowo (extra) 2 lyzki maki gryczanej , poniewarz maka z migdalow i kokosa nie ma takiej " sily " jak zwykla maka. 
Do maki dodac proszek do pieczenia i wymieszac ! 
Teraz mozna ubic maslo z cukrem . Ja odjalem z 300 gram masla 50 gram i zastapilem 100 gramami sera Ricota ! 
Gdy masa sie zrobi biala powoli wlewamy po jednym jajku ! Ja mam zasade az masa sie " zwarzy " wtedy wiem ze juz dosc ! Wychodzi czesto wiecej jaj niz w przepisie ! Gdy masa juz dobrze sie wymiesza wsypujemy make i mieszamy lyzka , nie mikserem! A potem sok z calej pomaranczy i starta skorke. 
Mase mieszamy i wylewamy na blache posmarowana maslem i wysypana maka z migdalow ! Na wierzchu wylozylem rabarber , zebrany z dzialki , posypany cukrem krysztalem Pieczemy ok 20 min na 180 C i gdy zacznie sie robic kolor zmniejszamy na 150C i pieczemy jeszcze ok 30 min 

2 komentarze: